• خانه
  • فولاد
  • فلزات
  • معدن
  • بورس و بازار
  • بین الملل
  • ارتباط با ما
  • معرفی شرکتها
Tuesday , Jul 01 , 2025 | 10 تیر 1404
صفحه نخستاخبارتاثیر افزایش نرخ حمل دریایی بر تجارت زنجیره فولاد

گفتگو

  • ذخایر معدنی کشور بیش از 55 میلیارد تن برآورد می‌شود

    ذخایر معدنی کشور بیش از 55 میلیارد تن برآورد می‌شود

  • فرسودگی ناوگان معدنی، تهدیدی برای ارتقای بهره‌وری

    فرسودگی ناوگان معدنی، تهدیدی برای ارتقای بهره‌وری

  • ظرفیت‌ معادن در کشور بسیار بالاست

    ظرفیت‌ معادن در کشور بسیار بالاست

  •  استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل متناسب با توان کمی و کیفی

    استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل متناسب با توان کمی و کیفی

  • ۱۴۰۰، سال عدم قطعیت‌ها

    ۱۴۰۰، سال عدم قطعیت‌ها

  • کارنامه درخشان «ومعادن» و برنامه های روشن پیش رو

    کارنامه درخشان «ومعادن» و برنامه های روشن پیش رو

  • نحوه تقسیم سود در زنجیره فولاد عادلانه نیست

    نحوه تقسیم سود در زنجیره فولاد عادلانه نیست

  • مسدودیت معادن غنی از سوی نهادها و اشخاص

    مسدودیت معادن غنی از سوی نهادها و اشخاص

  • چشم‌انداز مبهم صنعت فولاد در سال 1401

    چشم‌انداز مبهم صنعت فولاد در سال 1401

  • عوارض نسخه مجلس برای جلوگیری از خام‌فروشی نیست

    عوارض نسخه مجلس برای جلوگیری از خام‌فروشی نیست

  • تولید رانت برای عده‌ای خاص

    تولید رانت برای عده‌ای خاص

  • پروژه تحول زمین‌شناسی با هدف ایجاد تحرک و پویایی در مجموعه‌های دانش‌بنیان

    پروژه تحول زمین‌شناسی با هدف ایجاد تحرک و پویایی در مجموعه‌های دانش‌بنیان

  • ورود شرکت‌های معدنی به حوزه نفت و گاز به اقتصاد لطمه می زند

    ورود شرکت‌های معدنی به حوزه نفت و گاز به اقتصاد لطمه می زند

  • مهندسی عرضه از سوی برخی فولادسازان

    مهندسی عرضه از سوی برخی فولادسازان

  • هیچکس برای سرمایه‌گذاری در زغال‌سنگ پیش‌قدم نمی‌شود

    هیچکس برای سرمایه‌گذاری در زغال‌سنگ پیش‌قدم نمی‌شود

  •  اساس تولید در چادرملو، تکیه بر دانش‌ روز است

    اساس تولید در چادرملو، تکیه بر دانش‌ روز است

  • کاهشی سرمایه گذاری در ۵ هزار و ۵۰۰ معدن

    کاهشی سرمایه گذاری در ۵ هزار و ۵۰۰ معدن

  • بهبود وضعیت معادن در گرو توافق برجام

    بهبود وضعیت معادن در گرو توافق برجام

تاثیر افزایش نرخ حمل دریایی بر تجارت زنجیره فولاد

تاثیر افزایش نرخ حمل دریایی بر تجارت زنجیره فولاد

افزایش نرخ حمل دریایی هزینه های خرید را برای خریداران فلزات آهنی که در حال حاضر با محدودیت عرضه فولاد و مواد اولیه روبرو هستند، افزایش داده است.

به گزارش اخبار فولاد،  فعالان بازار معتقدند حمل نورد گرم (HRC) از چین به ویتنام و کره جنوبی به دلیل محدودیت عرضه و نبود کشتی از ۱۰ تا ۱۲ دلار در هر تن به ۱۳ تا ۲۰ دلار در هر تن رسیده است. هزینه حمل محموله های میلگرد نیز از چین به سنگاپور رشد داشته و از ۲۰ دلار در هر تن به ۲۵ تا ۳۰ دلار رسیده است. حمل محصولات فولادی از چین به پرو هم دو برابر شده و به محدوده ۵۰ دلار در هر تن در طول دوره مذکور رسیده است.

فعالان بازار ویتنام نیز می گویند، حمل فولاد از هند به ویتنام نیز افزایش داشته و با حدود ۸ تا ۱۰ دلار رشد به بیش از ۴۵ دلار در هر تن رسیده است.

افزایش هزینه های حمل پس از تعطیلات سال نو چین همزمان با افزایش قیمت نفت، بر نرخ های تحویلی نورد گرم فشار آورده و آنرا افزایشی کرده است.

شاخص نورد گرم آ.سه.آن (Asean) نسبت به قبل از تعطیلات حدود ۸۲ دلار افزایش یافته و به ۷۳۴ دلار در هر تن CFR ویتنام رسیده است.

یکی از فعالان بازار آسیا-اقیانوسیه اعلام کرده محدودیت وجود کشتی و افزایش نرخ حمل دریایی ممکن است خریداران را تحریک کند تا سفارشات فولاد را سریع تر از حد انتظار انجام دهند، چون هیچ نشانه ای از کاهش قیمت ها در کوتاه مدت وجود ندارد.

افزایش نرخ های حمل دریایی باعث شده Hoa Phat تولیدکننده برتر فولاد ویتنام، قیمت های پیشنهادی صادرات نورد گرم را برای محموله های آوریل تا اوایل می بالا ببرد تا بتواند هزینه های خود را پوشش دهد.

تاثیر افزایش نرخ حمل دریایی بر تجارت زنجیره فولاد.
کد : 3483
گروه : فولاد
تاریخ : 4 سال پیش
پرینت
کپی لینک کوتاه

برچسب ها

اخبار فولاد
فولاد
تجارت
ر
زنجیره فولاد

دیدگاه

دیدگاه

  • لزوم بازنگری در سیاست‌های ماشین‌سازی بخش معدن

    لزوم بازنگری در سیاست‌های ماشین‌سازی بخش معدن

    محمدرضا بهرامن- رئیس خانه معدن ایران
  • بخش معدن در بودجه ۱۴۰۱

    بخش معدن در بودجه ۱۴۰۱

    محمدرضا بهرامن _ رئیس خانه معدن ایران
  • مشت خودرو نمونه خروار صمت نیست...

    مشت خودرو نمونه خروار صمت نیست...

    مجتبی توانگر- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
  • رواج سیاست اقتصاد پیشبینی ناپذیر

    رواج سیاست اقتصاد پیشبینی ناپذیر

    پیمان مولوی- رئیس کمیته اقتصاد خانه معدن ایران
  • عوارض صادراتی فولاد، تقابل با محدودیت اما بی منطق

    عوارض صادراتی فولاد، تقابل با محدودیت اما بی منطق

    ولید هلالات- کارشناس اقتصادی
  • قابلیت های قرارداد« لیسانس استفاده از علامت تجاری»

    قابلیت های قرارداد« لیسانس استفاده از علامت تجاری»

    محمدجواد حاجی حسینی- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت
  • چهار گام برای تحقق انقلاب معدنی

    چهار گام برای تحقق انقلاب معدنی

    سجاد غرقی-نایب‌رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران
  • تیتر اخبار
  • نقشه سایت
  • آر اس اس
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه اخبار فولاد می باشد.
طراحی سایت، برنامه نویسی و پشتیبانی : ارتباط رسانه
فعال سازی باسا کارت بازنشستگان فولاد مبارکهافزایش قیمت سیمان امروزقیمت سیمان سامان غربایمان عتیقیهمسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد کی اجرا میشودجدول همسان سازی حقوق بازنشستگان فولادافزایش سرمایه 100 درصدی فولادنتایج آزمون پیشگامان افق کرمانافزایش حقوق بازنشستگان صندوق فولادنتایج ازمون استخدامی معدن سنگان خوافزنجیره فولاد کردستانافزایش سرمایه وسدید در سال ۹۹افزایش سرمایه وسدیداخبار بازار فولاد ایراناخبار فولاد بورساخبار فولاد ایراناخبار صنعت فولاداخبار قیمت فولادقیمت جهانی فولاداخبار فولاد مبارکهاخبار فولاد مبارکه بورسگهر زمینپوریانی گهر زمینزمان واریز سود مجمع فولادوزارت صمتگزینه وزارت صمترزم حسینی وزارت صمتقیمت ورق مسمجمع سیتافاز دوم فولاد کاوه جنوبقیمت فوب خلیج فارسسعید بزرگی صبا فولادسعید بزرگیهپکوهپکوهپکوهپکوافزایش سرمایه کاماترامپ مازندرانسهام اپال پارسیان.وداع فولاد با بورس کالاخبرفولاداخبار فولادثبت رکورد جدید تولید در ناحیه فولاد و آهن سازی فولاد مبارکهتیتریک