• خانه
  • فولاد
  • فلزات
  • معدن
  • بورس و بازار
  • بین الملل
  • ارتباط با ما
  • معرفی شرکتها
Sunday , Jun 15 , 2025 | 25 خرداد 1404
صفحه نخستاخبارحرکت مترو بر ریل ملی ذوب آهن اصفهان

گفتگو

  • ذخایر معدنی کشور بیش از 55 میلیارد تن برآورد می‌شود

    ذخایر معدنی کشور بیش از 55 میلیارد تن برآورد می‌شود

  • فرسودگی ناوگان معدنی، تهدیدی برای ارتقای بهره‌وری

    فرسودگی ناوگان معدنی، تهدیدی برای ارتقای بهره‌وری

  • ظرفیت‌ معادن در کشور بسیار بالاست

    ظرفیت‌ معادن در کشور بسیار بالاست

  •  استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل متناسب با توان کمی و کیفی

    استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل متناسب با توان کمی و کیفی

  • ۱۴۰۰، سال عدم قطعیت‌ها

    ۱۴۰۰، سال عدم قطعیت‌ها

  • کارنامه درخشان «ومعادن» و برنامه های روشن پیش رو

    کارنامه درخشان «ومعادن» و برنامه های روشن پیش رو

  • نحوه تقسیم سود در زنجیره فولاد عادلانه نیست

    نحوه تقسیم سود در زنجیره فولاد عادلانه نیست

  • مسدودیت معادن غنی از سوی نهادها و اشخاص

    مسدودیت معادن غنی از سوی نهادها و اشخاص

  • چشم‌انداز مبهم صنعت فولاد در سال 1401

    چشم‌انداز مبهم صنعت فولاد در سال 1401

  • عوارض نسخه مجلس برای جلوگیری از خام‌فروشی نیست

    عوارض نسخه مجلس برای جلوگیری از خام‌فروشی نیست

  • تولید رانت برای عده‌ای خاص

    تولید رانت برای عده‌ای خاص

  • پروژه تحول زمین‌شناسی با هدف ایجاد تحرک و پویایی در مجموعه‌های دانش‌بنیان

    پروژه تحول زمین‌شناسی با هدف ایجاد تحرک و پویایی در مجموعه‌های دانش‌بنیان

  • ورود شرکت‌های معدنی به حوزه نفت و گاز به اقتصاد لطمه می زند

    ورود شرکت‌های معدنی به حوزه نفت و گاز به اقتصاد لطمه می زند

  • مهندسی عرضه از سوی برخی فولادسازان

    مهندسی عرضه از سوی برخی فولادسازان

  • هیچکس برای سرمایه‌گذاری در زغال‌سنگ پیش‌قدم نمی‌شود

    هیچکس برای سرمایه‌گذاری در زغال‌سنگ پیش‌قدم نمی‌شود

  •  اساس تولید در چادرملو، تکیه بر دانش‌ روز است

    اساس تولید در چادرملو، تکیه بر دانش‌ روز است

  • کاهشی سرمایه گذاری در ۵ هزار و ۵۰۰ معدن

    کاهشی سرمایه گذاری در ۵ هزار و ۵۰۰ معدن

  • بهبود وضعیت معادن در گرو توافق برجام

    بهبود وضعیت معادن در گرو توافق برجام

حرکت مترو بر ریل ملی ذوب آهن اصفهان

حرکت مترو بر ریل ملی ذوب آهن اصفهان

برای اولین بار ریل مترو تولید داخل توسط ذوب آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شد.

به گزارش اخبار فولاد،   برای اولین بار ریل مترو تولید داخل توسط ذوب آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شد. این محموله، ۲۵۰ تن ریل UIC60 است و اولین بخش از یک قرارداد ۸۰۰ تنی می‌باشد که برای تعمیر نگهداری خط ۵ متروی تهران و حومه قابل استفاده است.

بهزاد کرمی معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: این مجتمع عظیم صنعتی تولید ریل ملی را از دهه ۷۰ آغاز نمود، این دستاورد عظیم که خودکفایی ایران را رقم زد با تولید ریل 46E2 و تحویل آن به راه آهن جمهوری اسلامی ایران رسماً تحقق یافت. در ادامه بازاریابی و فروش ریل قطارهای پرسرعت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دستور کار قرار گرفت و اولین قرارداد با فروش ۱۵ هزار تن برای محور میانه بستان‌آباد تبریز اجرایی گردید.

وی ادامه داد: به موازات ریل راه آهن، فروش ریل مترو نیز در دستور کار قرار گرفت و طی آئینی با حضور مدیرکل حمل و نقل ریلی سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌های سراسر کشور، مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های قطار شهری کشور و مدیران عامل متروی کلان شهرهای تهران، اصفهان، قم، مشهد و شیراز انجام پذیرفت.

معاون بازاریابی و فروش شرکت تصریح کرد: پس از آن با انجام مذاکرات، تفاهم نامه همکاری میان ذوب آهن اصفهان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به امضا مهندس منصور یزدی زاده و دکتر مهدی جمالی نژاد رسید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پس از تحویل اولین محموله به متروی تهران با هفت خط فعال و ۲۴۶ کیلومتر خط ارتباطی به عنوان بزرگترین متروی کشور، سایر کلان شهرها نیز ریل متروی مورد نیاز خود را از ذوب آهن اصفهان تأمین کردند.

بهزاد کرمی افزود: در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، قرارداد فروش حدود ۸۰۰ تن ریل توسط مدیر عامل ذوب آهن اصفهان و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه به امضا رسید که این قرارداد شامل فروش ۲۵۰ شاخه ریل 60E1 با گرید R260 و ۵۰۰ تن ریل 54E1 با گرید R260 مطابق با استاندارد روز اروپا بود که برای نخستین بار توسط ذوب آهن تولید و تحویل می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه میزان ریل تولید شده است و در چه محورهایی به کار گرفته شده است چنین گفت: تا کنون بالغ بر ۱۰۰ هزار تن ریل برای محورهای مختلف به شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه خاتم الانبیا و سایر خریداران برای محورهای میانه- بستان آباد- تبریز، میانه- اردبیل، همدان- سنندج، مراغه- ارومیه، چابهار – زاهدان، رشت- انزلی و بستان آباد- ائل گلی فروخته شده که از این مقدار تاکنون حدود ۵۰ هزار تن تحویل شده و برنامه ریزی لازم برای تحویل ماهانه ۱۰۰۰۰ تن به منظور تأمین نیاز کشور انجام شده است و همچنین مذاکرات لازم برای فروش ۸۰۰۰۰ تن ریل برای کامل کردن محور چابهار- زاهدان و حدود ۲۰۰۰۰ تن برای محور اقلید- یزد درحال انجام می‌باشد.

معاون بازاریابی و فروش شرکت بیان کرد: با قرارگرفتن نام ذوب آهن اصفهان در لیست تأمین کنندگان ریل سازمان‌های قطار شهری کشور، سازمان قطار شهری اصفهان برای پروژه متروی شهر جدید بهارستان اقدام به خرید ۱۳۰۰ تن ریل 49E1 با گرید R260 نمود که تحویل شده است و با مذاکرات انجام شده ریل متروهای کلان شهرهای مشهد، شیراز و قم نیز به زودی تحویل می‌شود.

بهزاد کرمی گفت: با عنایت به ظرفیت تولید اسمی شرکت که خط ۴۰۰ هزارتنی است و میزان نیاز سالانه کشور به ریل که حدود ۱۵۰ هزار تن در سال برآورد می‌شود و همچنین بر اساس برنامه توسعه کشور که تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۲۵۰۰۰ کیلومتر مسیر ریلی آماده بهره برداری شود، چشم انداز خوبی برای مصرف داخل این محصول استراتژیک و همچنین صادرات آن متصور هستیم.

حرکت مترو بر ریل ملی ذوب آهن اصفهان.
کد : 3421
گروه : فولاد
تاریخ : 4 سال پیش
پرینت
کپی لینک کوتاه

برچسب ها

اخبار فولاد
فولاد
ذوب آهن اصفهان
ریل ملی

دیدگاه

دیدگاه

  • لزوم بازنگری در سیاست‌های ماشین‌سازی بخش معدن

    لزوم بازنگری در سیاست‌های ماشین‌سازی بخش معدن

    محمدرضا بهرامن- رئیس خانه معدن ایران
  • بخش معدن در بودجه ۱۴۰۱

    بخش معدن در بودجه ۱۴۰۱

    محمدرضا بهرامن _ رئیس خانه معدن ایران
  • مشت خودرو نمونه خروار صمت نیست...

    مشت خودرو نمونه خروار صمت نیست...

    مجتبی توانگر- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
  • رواج سیاست اقتصاد پیشبینی ناپذیر

    رواج سیاست اقتصاد پیشبینی ناپذیر

    پیمان مولوی- رئیس کمیته اقتصاد خانه معدن ایران
  • عوارض صادراتی فولاد، تقابل با محدودیت اما بی منطق

    عوارض صادراتی فولاد، تقابل با محدودیت اما بی منطق

    ولید هلالات- کارشناس اقتصادی
  • قابلیت های قرارداد« لیسانس استفاده از علامت تجاری»

    قابلیت های قرارداد« لیسانس استفاده از علامت تجاری»

    محمدجواد حاجی حسینی- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت
  • چهار گام برای تحقق انقلاب معدنی

    چهار گام برای تحقق انقلاب معدنی

    سجاد غرقی-نایب‌رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران
  • تیتر اخبار
  • نقشه سایت
  • آر اس اس
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه اخبار فولاد می باشد.
طراحی سایت، برنامه نویسی و پشتیبانی : ارتباط رسانه
فعال سازی باسا کارت بازنشستگان فولاد مبارکهافزایش قیمت سیمان امروزقیمت سیمان سامان غربایمان عتیقیهمسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد کی اجرا میشودجدول همسان سازی حقوق بازنشستگان فولادافزایش سرمایه 100 درصدی فولادنتایج آزمون پیشگامان افق کرمانافزایش حقوق بازنشستگان صندوق فولادنتایج ازمون استخدامی معدن سنگان خوافزنجیره فولاد کردستانافزایش سرمایه وسدید در سال ۹۹افزایش سرمایه وسدیداخبار بازار فولاد ایراناخبار فولاد بورساخبار فولاد ایراناخبار صنعت فولاداخبار قیمت فولادقیمت جهانی فولاداخبار فولاد مبارکهاخبار فولاد مبارکه بورسگهر زمینپوریانی گهر زمینزمان واریز سود مجمع فولادوزارت صمتگزینه وزارت صمترزم حسینی وزارت صمتقیمت ورق مسمجمع سیتافاز دوم فولاد کاوه جنوبقیمت فوب خلیج فارسسعید بزرگی صبا فولادسعید بزرگیهپکوهپکوهپکوهپکوافزایش سرمایه کاماترامپ مازندرانسهام اپال پارسیان.وداع فولاد با بورس کالاخبرفولاداخبار فولادثبت رکورد جدید تولید در ناحیه فولاد و آهن سازی فولاد مبارکهتیتریک