• خانه
  • فولاد
  • فلزات
  • معدن
  • بورس و بازار
  • بین الملل
  • ارتباط با ما
  • معرفی شرکتها
Sunday , May 11 , 2025 | 21 اردیبهشت 1404
صفحه نخستاخبارگره‌گشایی از گلوگاه بارگیری شبکه ریلی کشور در چادرملوی استان یزد

گفتگو

  • ذخایر معدنی کشور بیش از 55 میلیارد تن برآورد می‌شود

    ذخایر معدنی کشور بیش از 55 میلیارد تن برآورد می‌شود

  • فرسودگی ناوگان معدنی، تهدیدی برای ارتقای بهره‌وری

    فرسودگی ناوگان معدنی، تهدیدی برای ارتقای بهره‌وری

  • ظرفیت‌ معادن در کشور بسیار بالاست

    ظرفیت‌ معادن در کشور بسیار بالاست

  •  استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل متناسب با توان کمی و کیفی

    استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل متناسب با توان کمی و کیفی

  • ۱۴۰۰، سال عدم قطعیت‌ها

    ۱۴۰۰، سال عدم قطعیت‌ها

  • کارنامه درخشان «ومعادن» و برنامه های روشن پیش رو

    کارنامه درخشان «ومعادن» و برنامه های روشن پیش رو

  • نحوه تقسیم سود در زنجیره فولاد عادلانه نیست

    نحوه تقسیم سود در زنجیره فولاد عادلانه نیست

  • مسدودیت معادن غنی از سوی نهادها و اشخاص

    مسدودیت معادن غنی از سوی نهادها و اشخاص

  • چشم‌انداز مبهم صنعت فولاد در سال 1401

    چشم‌انداز مبهم صنعت فولاد در سال 1401

  • عوارض نسخه مجلس برای جلوگیری از خام‌فروشی نیست

    عوارض نسخه مجلس برای جلوگیری از خام‌فروشی نیست

  • تولید رانت برای عده‌ای خاص

    تولید رانت برای عده‌ای خاص

  • پروژه تحول زمین‌شناسی با هدف ایجاد تحرک و پویایی در مجموعه‌های دانش‌بنیان

    پروژه تحول زمین‌شناسی با هدف ایجاد تحرک و پویایی در مجموعه‌های دانش‌بنیان

  • ورود شرکت‌های معدنی به حوزه نفت و گاز به اقتصاد لطمه می زند

    ورود شرکت‌های معدنی به حوزه نفت و گاز به اقتصاد لطمه می زند

  • مهندسی عرضه از سوی برخی فولادسازان

    مهندسی عرضه از سوی برخی فولادسازان

  • هیچکس برای سرمایه‌گذاری در زغال‌سنگ پیش‌قدم نمی‌شود

    هیچکس برای سرمایه‌گذاری در زغال‌سنگ پیش‌قدم نمی‌شود

  •  اساس تولید در چادرملو، تکیه بر دانش‌ روز است

    اساس تولید در چادرملو، تکیه بر دانش‌ روز است

  • کاهشی سرمایه گذاری در ۵ هزار و ۵۰۰ معدن

    کاهشی سرمایه گذاری در ۵ هزار و ۵۰۰ معدن

  • بهبود وضعیت معادن در گرو توافق برجام

    بهبود وضعیت معادن در گرو توافق برجام

گره‌گشایی از گلوگاه بارگیری شبکه ریلی کشور در چادرملوی استان یزد

گره‌گشایی از گلوگاه بارگیری شبکه ریلی کشور در چادرملوی استان یزد

ایستگاه راه آهن چادرملو یکی از مهمترین مبادی بارگیری شبکه ریلی کشور و از پر ترافیک‌ترین مبادی بارگیری در منطقه محسوب می‌شود که نقش مؤثری در عملکرد راه آهن استان یزد دارد.

به گزارش اخبار فولاد؛ راه آهن استان یزد به دلیل قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی، معدنی و مسیر ترانزیتی اصلی کشور، نقش استراتژیک مهمی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران دارد و بخش عمده بار این منطقه سنگ آهن استخراجی از معادن چادرملو و چغارت، زغال سنگ و محموله‌های عبوری شامل نفت کوره ، کنستانتره ، سنگ آهن، گندله و محموله های ترانزیتی است.

اهمیت اقتصادی راه آهن یزد در شبکه ریلی به دلیل حمل مواد اولیه کارخانه ذوب آهن اصفهان ، فولاد مبارکه  و گندله‌سازی که قسمتی اعظم سنگ آهن آن از معادن چادرملو و چغارت تامین می‌شود، حجم حمل بار در این محدوده را به شکل چشمگیری افزایش داده است.

 محورهای راه آهن استان یزد مسیرهای مهمی مانند میبد _ اردکان _ بادرود، اردکان ـ چادرملو، میبد ـ یزد، یزد _ بافق، بافق ـ جندق  و اردکان ـ ارژنگ ـ میبد را شامل می شود که دارای پنج ایستگاه تشکیلاتی یزد، میبد، بافق ، اردکان و چادرملو است.

از میان ایستگاه های راه آهن یزد ، ایستگاه  چادرملو یکی از ایستگاه‌های تشکیلاتی استان و از مهمترین ایستگاه های شبکه ریلی کشور است، این ایستگاه به دلیل واقع شدن در کنار معدن چادرملو از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در محور اردکان - مشهد در ۲۰۰ کیلومتری ایستگاه راه آهن اردکان قرار دارد.

سالانه بالغ  بر ۹ میلیون تن مواد معدنی و کنسانتره از ایستگاه راه آهن چادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز برای صادرات به مقصد بندرعباس بارگیری و ارسال می‌شود.

همچنین به منظور گسترش خطوط ریلی و روان شدن سیر قطارها، خطی به طول ۲۰۰ کیلومتر در سال۱۳۷۷  از اردکان تا ایستگاه چادرملو احداث شد و به منظور رفع گلوگاه‌های ظرفیتی و کاهش شیب و فراز محور مذکور، تونلی به طول ۸۰۰ متر و واریانتی به طول ۱۵ کیلومتر در بلاک ریگ _ زرین ساخته شد که نقش قابل توجهی در افزایش راندمان کاری و استفاده از ظرفیت موجود داشته است.

 

پایان یافتن عملیات زیرسازی خطوط ایستگاه چادرملو

رحمت رحمت نژاد، مدیرکل راه آهن یزد با اعلام پایان یافتن عملیات زیرسازی خطوط ایستگاه راه‌آهن چادرملو گفت: به منظور افزایش راندمان کاری، سیر روان قطارها و رفع موانع ترافیکی در محور شرق _ یزد _ اصفهان، عملیات زیرسازی خطوط  ایستگاه چادرملو به طول ۳ هزار متر و با هشت هزار مترمکعب خاکریزی طبق نقشه مصوب اداره کل خط و سازه های فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران پایان یافته است.

رحمت رحمت نژاد با بیان اینکه در این عملیات ۲ خط به طول سه کیلومتر ساخته خواهد شد، افزود: برای عملیات این خط در مجموع ۱.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی از آغاز عملیات روسازی خطوط ایستگاه راه آهن چادرملو خبر داد و اظهار داشت: این عملیات شامل نصب هشت دستگاه سوزن و هشت هزار متر مکعب خاکریزی است که برای این عملیات سه میلیارد تومان اعتبار  منظور شده است.

رحمت نژاد تصریح کرد: تغییر ایستگاه مبادله از جندق به چادرملو، حذف توقف قطارها در جندق، افزایش بهره‌وری، کاهش زمان فرآیند مبادله قطارها، ارتقاء ایمنی و سیر روان قطارهای محور شرق _اصفهان و بالعکس از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

مدیرکل راه آهن یزد با بیان اینکه ایستگاه چادرملو یکی از پرترافیک ترین مبادی بارگیری در منطقه محسوب می شود، افزود: روزانه حدود ۴۵۰ واگن از این محور حدود ۴۰ هزار تن مواد معدنی و کنسانتره را از چادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز برای صادرات به بندرعباس حمل می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ایستگاه چادرملو هم اکنون دارای ۱۱ خط قبول و اعزام، ۲ دستگاه قیف بارگیری، ۲ خط بارگیری، ۲ خط دوار برای مانور ، یک خط سوخت و تعمیرات است و  با احداث ۲ خط جدید به طول ۳ هزار متر با ۷ دستگاه سوزن، تعداد خطوط این ایستگاه به ۱۳ خط می رسد که نقش قابل توجهی در افزایش سیر روان قطارها ایفا خواهد کرد.

 

رشد ۵ درصدی حمل بار در راه آهن یزد

مدیر کل راه آهن یزد گفت: در نیمه اول سالجاری ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تن کیلومتر بار خالص حمل شده در این اداره کل  به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد، در نیمه اول امسال، ۶ میلیون و ۷۰۰هزار تن مواد معدنی، کنستانتره وگندله از مبادی سنگ آهن مرکزی ایران، گندله سازی اردکان و معدن چادر ملو به مقاصد فولاد اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی نیز جهت صادرات به بندرعباس بارگیری شده است.

رحمت نژاد خاطر نشان کرد:  ۲ میلیون و ۲۵۰  هزارتن محموله از قبیل سنگ آهن، کنستانتره، گندم، رول فلزی و دیگر اقلام نیز تخلیه شده که امید می رود با طرح های پیاده شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته،  درماه های آتی روند رو به رشدی  شاهد باشیم.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن کشور است که از سال گذشته با بهره برداری از واحدهای فولادی توانست زنجیره تولید را از سنگ آهن تا محصولات نهایی تکمیل کند.

راه‌آهن یزد با سهم حدود ۴۰ درصدی از حمل‌ و نقل بار ایران در ۱۸ سال گذشته در جایگاه نخست حمل بار کشور قرار دارد و بیش از ۸۰ درصد مواد معدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان حمل می‌شود.

حدود یک هزار کیلومتر خط‌آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در استان یزد قرار دارد و نزدیک به ۴۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری نسبت به دیگر نواحی کشور مربوط به این منطقه است.

مجموع خطوط راه آهن یزد یکهزار و ۱۶۳ کیلومتر می باشد که شامل؛ ۹۵۳،کیلومتر خطوط اصلی و ۶۵ کیلومتر خطوط صنعتی تجاری و ۱۴۵ کیلومتر خطوط مانوری است .

منبع: ایرنا

گره‌گشایی از گلوگاه بارگیری شبکه ریلی کشور در چادرملوی استان یزد.
کد : 1483
گروه : صنایع معدنی
تاریخ : 5 سال پیش
پرینت
کپی لینک کوتاه

برچسب ها

اخبار فولاد
فولاد
رحمت نژاد
چادرملو یزد

دیدگاه

دیدگاه

  • لزوم بازنگری در سیاست‌های ماشین‌سازی بخش معدن

    لزوم بازنگری در سیاست‌های ماشین‌سازی بخش معدن

    محمدرضا بهرامن- رئیس خانه معدن ایران
  • بخش معدن در بودجه ۱۴۰۱

    بخش معدن در بودجه ۱۴۰۱

    محمدرضا بهرامن _ رئیس خانه معدن ایران
  • مشت خودرو نمونه خروار صمت نیست...

    مشت خودرو نمونه خروار صمت نیست...

    مجتبی توانگر- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
  • رواج سیاست اقتصاد پیشبینی ناپذیر

    رواج سیاست اقتصاد پیشبینی ناپذیر

    پیمان مولوی- رئیس کمیته اقتصاد خانه معدن ایران
  • عوارض صادراتی فولاد، تقابل با محدودیت اما بی منطق

    عوارض صادراتی فولاد، تقابل با محدودیت اما بی منطق

    ولید هلالات- کارشناس اقتصادی
  • قابلیت های قرارداد« لیسانس استفاده از علامت تجاری»

    قابلیت های قرارداد« لیسانس استفاده از علامت تجاری»

    محمدجواد حاجی حسینی- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت
  • چهار گام برای تحقق انقلاب معدنی

    چهار گام برای تحقق انقلاب معدنی

    سجاد غرقی-نایب‌رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران
  • تیتر اخبار
  • نقشه سایت
  • آر اس اس
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه اخبار فولاد می باشد.
طراحی سایت، برنامه نویسی و پشتیبانی : ارتباط رسانه
فعال سازی باسا کارت بازنشستگان فولاد مبارکهافزایش قیمت سیمان امروزقیمت سیمان سامان غربایمان عتیقیهمسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد کی اجرا میشودجدول همسان سازی حقوق بازنشستگان فولادافزایش سرمایه 100 درصدی فولادنتایج آزمون پیشگامان افق کرمانافزایش حقوق بازنشستگان صندوق فولادنتایج ازمون استخدامی معدن سنگان خوافزنجیره فولاد کردستانافزایش سرمایه وسدید در سال ۹۹افزایش سرمایه وسدیداخبار بازار فولاد ایراناخبار فولاد بورساخبار فولاد ایراناخبار صنعت فولاداخبار قیمت فولادقیمت جهانی فولاداخبار فولاد مبارکهاخبار فولاد مبارکه بورسگهر زمینپوریانی گهر زمینزمان واریز سود مجمع فولادوزارت صمتگزینه وزارت صمترزم حسینی وزارت صمتقیمت ورق مسمجمع سیتافاز دوم فولاد کاوه جنوبقیمت فوب خلیج فارسسعید بزرگی صبا فولادسعید بزرگیهپکوهپکوهپکوهپکوافزایش سرمایه کاماترامپ مازندرانسهام اپال پارسیان.وداع فولاد با بورس کالاخبرفولاداخبار فولادثبت رکورد جدید تولید در ناحیه فولاد و آهن سازی فولاد مبارکهتیتریک