• خانه
  • فولاد
  • فلزات
  • معدن
  • بورس و بازار
  • بین الملل
  • ارتباط با ما
  • معرفی شرکتها
Thursday , May 15 , 2025 | 25 اردیبهشت 1404
صفحه نخستاخباراستفاده از ظرفیت معادن برای بازسازی جاده‌های تخریبی

گفتگو

  • ذخایر معدنی کشور بیش از 55 میلیارد تن برآورد می‌شود

    ذخایر معدنی کشور بیش از 55 میلیارد تن برآورد می‌شود

  • فرسودگی ناوگان معدنی، تهدیدی برای ارتقای بهره‌وری

    فرسودگی ناوگان معدنی، تهدیدی برای ارتقای بهره‌وری

  • ظرفیت‌ معادن در کشور بسیار بالاست

    ظرفیت‌ معادن در کشور بسیار بالاست

  •  استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل متناسب با توان کمی و کیفی

    استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل متناسب با توان کمی و کیفی

  • ۱۴۰۰، سال عدم قطعیت‌ها

    ۱۴۰۰، سال عدم قطعیت‌ها

  • کارنامه درخشان «ومعادن» و برنامه های روشن پیش رو

    کارنامه درخشان «ومعادن» و برنامه های روشن پیش رو

  • نحوه تقسیم سود در زنجیره فولاد عادلانه نیست

    نحوه تقسیم سود در زنجیره فولاد عادلانه نیست

  • مسدودیت معادن غنی از سوی نهادها و اشخاص

    مسدودیت معادن غنی از سوی نهادها و اشخاص

  • چشم‌انداز مبهم صنعت فولاد در سال 1401

    چشم‌انداز مبهم صنعت فولاد در سال 1401

  • عوارض نسخه مجلس برای جلوگیری از خام‌فروشی نیست

    عوارض نسخه مجلس برای جلوگیری از خام‌فروشی نیست

  • تولید رانت برای عده‌ای خاص

    تولید رانت برای عده‌ای خاص

  • پروژه تحول زمین‌شناسی با هدف ایجاد تحرک و پویایی در مجموعه‌های دانش‌بنیان

    پروژه تحول زمین‌شناسی با هدف ایجاد تحرک و پویایی در مجموعه‌های دانش‌بنیان

  • ورود شرکت‌های معدنی به حوزه نفت و گاز به اقتصاد لطمه می زند

    ورود شرکت‌های معدنی به حوزه نفت و گاز به اقتصاد لطمه می زند

  • مهندسی عرضه از سوی برخی فولادسازان

    مهندسی عرضه از سوی برخی فولادسازان

  • هیچکس برای سرمایه‌گذاری در زغال‌سنگ پیش‌قدم نمی‌شود

    هیچکس برای سرمایه‌گذاری در زغال‌سنگ پیش‌قدم نمی‌شود

  •  اساس تولید در چادرملو، تکیه بر دانش‌ روز است

    اساس تولید در چادرملو، تکیه بر دانش‌ روز است

  • کاهشی سرمایه گذاری در ۵ هزار و ۵۰۰ معدن

    کاهشی سرمایه گذاری در ۵ هزار و ۵۰۰ معدن

  • بهبود وضعیت معادن در گرو توافق برجام

    بهبود وضعیت معادن در گرو توافق برجام

استفاده از ظرفیت معادن برای بازسازی جاده‌های تخریبی

استفاده از ظرفیت معادن برای بازسازی جاده‌های تخریبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: برای بازسازی، ترمیم و روکش آسفالت جاده‌های تخریب شده ناشی از حمل بار معادن باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

به گزارش اخبارفولاد، جواد حق‌لطفی در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان تاکید کرد: متاسفانه یکی از دلایل مهم تخریب برخی از راه‌های روستایی، اضافه تناژ بار کامیون‌های حامل بار از معادن فعال در این حوزه است که هیچ نظارتی نیز برروی این مساله صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: براساس ماده ۱۴ قانون معادن، دارندگان پروانه بهره برداری ۱۵ درصد از حقوق دولتی را به اعتبارات همان استان جهت ایجاد زیرساخت، توسعه، رفاه و توسعه مناطقی که معادن در آن مستقرند باید تخصیص دهند که این میزان سال گذشته کمتر از یک میلیارد تومان و امسال نیز حدود ۶۰۰ میلیون تومان بوده که این رقم در مقایسه با سایر استان بسیار ناچیز بوده است.

حق‌لطفی یادآور شد: این در حالی است که براساس بند ۵ ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه، به دلیل بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های معدنی، خسارت‌هایی که به اهالی و ساکنان آن منطقه می‌رسد علاوه بر عوارض آلایندگی‌ها، یک درصد از سهم فروش معاون جهت جبران خسارت‌ها تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به حمل برخی مواد خطرناک از سطح راه‌های ارتباطی استان، افزود: اگرچه هنوز آیین نامه‌های مرتبط با این موضوع ابلاغ نشده اما ضروری است که دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان صمت ورود جدی به این موضوع داشته باشند تا ما بتوانیم برای کنترل و ایمنی جاده‌ای تدابیر لازم را بیاندیشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه قزوین در یکی از شاهراه‌های مهم ارتباطی کشور واقع شده و بیشتر جاده‌های آن نیز در ایام خاص سال با ترافیک سنگین روبرو می‌شود لذا ضروری است پایگاه‌های امداد و نجات در برخی از مجتمع‌های خدمات رفاهی به منظور امدادرسانی سریع‌تر، استقرار یابند.

پلیس نقشی در ایجاد زیرساخت‌های شهری ندارد

سرهنگ مهرداد حسن‌پور، رییس پلیس راهور استان قزوین با بیان اینکه پلیس هیچ نقشی در ایجاد زیرساخت‌های شهری ندارد، گفت: تاخیر در اتمام پروژه کمربندی نسیم شمال قزوین اگرچه باعث نارضایتی شهروندان و رانندگان شده اما باید بدانیم پلیس نقشی در این رابطه نداشته و تمام تلاش خود را نیز در امر روان سازی ترافیک در مبادی ورودی و خروجی این پروژه به انجام می‌رسانیم.

وی ادامه داد: با توجه به مسدود بودن کمربندی نسیم شمال جهت اجرای پروژه ترمیم و روکش آسفالت و اینکه بلوار اسدآبادی بیش از این نیز ظرفیت پذیرش خودروهای سنگین را ندارد، متاسفانه آمار تصادفات شهری ما در این بخش بسیار بالا رفته و به همین دلیل تا پایان این پروژه و بازگشایی معبر، به هیچ عنوان نمی‌توان عملیات اجرایی را در فاز دوم این طرح آغاز کرد.

استفاده از ظرفیت معادن برای بازسازی جاده‌های تخریبی.
کد : 1254
گروه : معدن
تاریخ : 5 سال پیش
پرینت
کپی لینک کوتاه

برچسب ها

اخبار فولاد
فولاد
معدن
جاده

دیدگاه

دیدگاه

  • لزوم بازنگری در سیاست‌های ماشین‌سازی بخش معدن

    لزوم بازنگری در سیاست‌های ماشین‌سازی بخش معدن

    محمدرضا بهرامن- رئیس خانه معدن ایران
  • بخش معدن در بودجه ۱۴۰۱

    بخش معدن در بودجه ۱۴۰۱

    محمدرضا بهرامن _ رئیس خانه معدن ایران
  • مشت خودرو نمونه خروار صمت نیست...

    مشت خودرو نمونه خروار صمت نیست...

    مجتبی توانگر- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
  • رواج سیاست اقتصاد پیشبینی ناپذیر

    رواج سیاست اقتصاد پیشبینی ناپذیر

    پیمان مولوی- رئیس کمیته اقتصاد خانه معدن ایران
  • عوارض صادراتی فولاد، تقابل با محدودیت اما بی منطق

    عوارض صادراتی فولاد، تقابل با محدودیت اما بی منطق

    ولید هلالات- کارشناس اقتصادی
  • قابلیت های قرارداد« لیسانس استفاده از علامت تجاری»

    قابلیت های قرارداد« لیسانس استفاده از علامت تجاری»

    محمدجواد حاجی حسینی- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت
  • چهار گام برای تحقق انقلاب معدنی

    چهار گام برای تحقق انقلاب معدنی

    سجاد غرقی-نایب‌رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران
  • تیتر اخبار
  • نقشه سایت
  • آر اس اس
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه اخبار فولاد می باشد.
طراحی سایت، برنامه نویسی و پشتیبانی : ارتباط رسانه
فعال سازی باسا کارت بازنشستگان فولاد مبارکهافزایش قیمت سیمان امروزقیمت سیمان سامان غربایمان عتیقیهمسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد کی اجرا میشودجدول همسان سازی حقوق بازنشستگان فولادافزایش سرمایه 100 درصدی فولادنتایج آزمون پیشگامان افق کرمانافزایش حقوق بازنشستگان صندوق فولادنتایج ازمون استخدامی معدن سنگان خوافزنجیره فولاد کردستانافزایش سرمایه وسدید در سال ۹۹افزایش سرمایه وسدیداخبار بازار فولاد ایراناخبار فولاد بورساخبار فولاد ایراناخبار صنعت فولاداخبار قیمت فولادقیمت جهانی فولاداخبار فولاد مبارکهاخبار فولاد مبارکه بورسگهر زمینپوریانی گهر زمینزمان واریز سود مجمع فولادوزارت صمتگزینه وزارت صمترزم حسینی وزارت صمتقیمت ورق مسمجمع سیتافاز دوم فولاد کاوه جنوبقیمت فوب خلیج فارسسعید بزرگی صبا فولادسعید بزرگیهپکوهپکوهپکوهپکوافزایش سرمایه کاماترامپ مازندرانسهام اپال پارسیان.وداع فولاد با بورس کالاخبرفولاداخبار فولادثبت رکورد جدید تولید در ناحیه فولاد و آهن سازی فولاد مبارکهتیتریک